Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poezja
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(66)
wypożyczone
(2)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(4)
BD40 (Suwalska 11)
(3)
BD52 (Rembielińska 6a)
(1)
BD53 (Bazyliańska 6)
(2)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(3)
CN1 (św. Wincentego 85)
(10)
W2 (Bazyliańska 6)
(1)
W29 (Rembielińska 6a)
(1)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(1)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W72 (Suwalska 11)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(2)
WP130 (św. Wincentego 85)
(28)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(8)
Autor
Śnieciński Józef Marek
(3)
Claparede Édouard (1873-1940)
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Frąckowiak Anna (pedagog). Red
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Kot Stanisław (1885-1975)
(2)
Okoń Wincenty (1914- )
(2)
Pilch Tadeusz (1939- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- ). Red
(2)
Radźko Andrzej
(2)
Trawińska Hanna
(2)
Śmietana Urszula. Red
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Bauman Teresa
(1)
Bauman Teresa (1955-2017)
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bettelheim Bruno (1903-1990)
(1)
Bąka Jarosław Człowiek niepełnosprawny w róznych fazach życia
(1)
Błeszyńska Helena
(1)
Czaplińska-Mutermilchowa Róża
(1)
Czarnowski Stefan Zygmunt (1879-1937)
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deryńska Karolina
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dyrda Beata (1968- )
(1)
Fastyn Bogna
(1)
Godlewski Grzegorz. (1955- )
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Hajduk Edward
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jóźwiak Justyna
(1)
Karpińczyk Paweł
(1)
Key Ellen (1849-1926)
(1)
Kolankiewicz Maria
(1)
Kolankiewicz Marta
(1)
Kozłowska Anna (psycholog)
(1)
Kołodziejska Elżbieta
(1)
Kwias Agata
(1)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Moszczeńska Izabela (1864-1941)
(1)
Oliwińska Iwona A
(1)
Orczyk Adam (1964- )
(1)
Pachociński Ryszard
(1)
Pachociński Ryszard (1930- )
(1)
Rejzner Andrzej
(1)
Siesicka Agnieszka
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Szczęsny Wiesław Wojciech
(1)
Słodownik-Rycaj Ewa (1958- )
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Ziembińska Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(31)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(42)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Studenci
(2)
Dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Dziecko
(7)
Pedagogika
(4)
Rodzina
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Nauczyciele
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Wychowanie
(2)
Bajkoterapia
(1)
Diagnoza
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Etyka
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Kobieta
(1)
Kultura
(1)
Logopedia
(1)
Macierzyństwo
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Ojcostwo
(1)
Okoń, Wincenty (1914- )
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Poznanie
(1)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(1)
Rodzice
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rzeczywistość wirtualna
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkolnictwo
(1)
Teatr
(1)
Ubóstwo
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Warszawa
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Żłobki
(1)
Temat: czas
1989-
(4)
1901-2000
(1)
1945-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Łowicz (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Bajki i baśnie
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry i zabawy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradnik
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
42 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Problematyka podjęta w tym podręczniku akademickim koncentruje się wokół niezwykle interesującego i jednocześnie intrygującego zagadnienia funkcjonowania człowieka we współczesnym, nowym świecie wirtualnym. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się bowiem obok rzeczywistości faktycznej i medialnej cyberprzestrzeń. Funkcjonuje w nim człowiek, i to zarówno dziecko (uczeń, w tym również studenci różnorodnych uczelni, wychowanek itp.), jak i dorośli (m.in. nauczyciele, także wykładowcy szkół wyższych, wychowawcy, rodzice i producenci różnorodnych technologii i urządzeń cyfrowych).
Część I. MOŻLIWOŚCI CYBERŚWIATA * Rozdział I. Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni (Józef Bednarek) * 1. Aktualność i ważność problematyki człowieka w cyberprzestrzeni * 2. Istota i charakterystyka cyberprzestrzeni * 3. Nowy wymiar terroryzmu w cyberprzestrzeni * 4. Podstawy teoretyczne edukacji medialnej i cyberprzestrzeni * 5. Założenia metodologiczne badań nad człowiekiem w cyberprzestrzeni * Rozdział II. Edukacja medialna a cyberprzestrzeń (Dorota Choroś) * 1. Założenia edukacji czytelniczo-medialnej * 2. Edukacja czytelniczo-medialna jako program nauczania * 3. Szkolne centrum informacji * 4. Biblioteka szkolna jako centrum informacji * Rozdział III. Nauka języków obcych w cyberprzestrzeni (Beata Buksińskd) * 1. Założenia europejskie * 2. Przydatność edukacji językowej w cyberprzestrzeni * 3. Metody nauczania języków obcych * 4. Internetowe kursy języków obcych w Polsce * Rozdział IV. Usługi bibliotek naukowych w dostarczaniu informacji elektronicznej w edukacji na odległość (Bogumiła Konieczny-Rozenfeld) * 1. Polskie biblioteki cyfrowe (w wyborze) * 2. Systemy elektronicznego dostarczania dokumentów * Rozdział V. Reklama intemetowa, jej odbiorcy oraz kierunki rozwoju (Dominika Orłowska) * 1. Charakterystyka reklamy internetowej * 2. Nowe strategie rozwoju reklamy * 3. Reklama intemetowa a jej odbiorcy * 4. Oczekiwania odbiorców reklamy intemetowej * Rozdział VI. Możliwości robotyki we współczesnym świecie i edukacji (Sebastian Koczy) * 1. Nowe technologie a społeczeństwo z perspektywy edukacji * 2. Znaczenie sztucznej inteligencji w procesie edukacji * 3. Roboty a futurystyczna wizja człowieka * Część II. ZAGROŻENIA CYBERŚWIATA * Rozdział VII. Komunikatory internetowe zagrożeniem dla dzieci (Małgorzata Puchała) * 1. Istota komunikacji intemetowej * 2. Kultura języka w sieci * 3. Komunikacja międzyludzka w dobie internetu * 4. Wpływ komunikatorów intemetowych na dzieci * 5. Komunikatory intemetowe - niebezpieczeństwem dla dzieci * w przyszłości * Rozdział VIII. Świat wirtualny - kreatorem rzeczywistości dziecka (Anna Andrzejewskd) * 1. Teoretyczny kontekst cyberprzestrzeni - wirtualnej rzeczywistości * 2. Komputer łącznikiem ze światem wirtualnym * 3. Internet wirtualną otchłanią * 4. Świat wirtualny - sposobem na życie * Rozdział IX. Media a problem uzależnień (Jadwiga Kwiek) * 1. Istota i mechanizmy uzależnienia * 2. Media jako czynnik kształtowania osobowości uzależnionej * 3. Media jako obiekt uzależnień * 4. Kształtowanie uzależnionej osobowości we współczesnym systemie edukacyjnym * 5. Wychodzenie z uzależnień od mediów elektronicznych * Rozdział X. Zagrożenia dla osób niepełnosprawnych związane z korzystaniem z mediów elektronicznych (Andrzej Hankald) * 1.Zagrożenia dla zdrowia somatycznego i sprawności motorycznej osób niepełnosprawnych * 2.Zagrożenia dla dobrostanu i zdrowia psychicznego osób niepełnosprawnych * Rozdział XI. Ryzyko uzależnień dzieci i młodzieży od mediów cyfrowych (Anna Andrzejewska) * 1. Istota i specyfika uzależnienia * 2. Rodzaje i charakterystyka uzależnień * 3. Przyczyny uzależnień * 4. Objawy i przebieg uzależnień * Rozdział XII. Problem agresji i przemocy w multimediach elektronicznych - aspekty psychologiczne i etyczne (Dariusz Sarzała) * 1. Agresja i przemoc - wyjaśnienie terminologiczne * 2. Multimedia elektroniczne jako źródło agresji i przemocy * 3. Argumenty wskazujące na korzyści psychologiczno-społeczne związane z agresją i przemocą zawartą w przekazach multimedialnych * 4. Argumenty wskazujące na konsekwencje psychologiczno - społeczne związane ze zjawiskiem agresji i przemocy multimedialnej * 5. Pedagogiczny kontekst problemu agresji i przemocy zawartej w przekazach multimedialnych * Rozdział XIII. Agresja w filmach rysunkowych dla dzieci - aspekty psychologiczne i pedagogiczne (Anna Andrzejewska) * 1. Psychologiczno-pedagogiczne ujęcie agresji w programach telewizyjnych * 2. Filmy animowane źródłem agresji * 3. Prezentowanie agresji w spotach reklamowych * Rozdział XIV. Cyberpornografia i cyberseks (Anna Wrona) * 1. Istota i specyfika cyberprzestępczości * 2. Pojęcie i charakterystyka przestępstw seksualnych * 3. Pornografia w internecie * 4. Cyberseks naturalnym elementem ciągle zmieniającej się rzeczywistości * Rozdział XV. Gry i gierki w komunikacji społecznej * Informacyjne uwikłania i zależności (Aleksander Kobylarek) * 1. Źródła * 2. Kręgi na powierzchni * 3. Pływanie w oceanie * Rozdział XVI. Cyberterrorystyczna internetyzacja (Kamil Dzięgielewski) * 1. Klasyfikacja terroryzmu i miejsce zajmowane przez cyberterroryzm * 2. Cyberterroryzm i infoterroryzm * 3. Symulacje cyberterrorystyczne i próby ataku * 4. Rodzaje ataków cybernetycznych * Rozdział XVII. Prawne aspekty przestępczości teleinformatycznej (Justyna Szwarc) * 1. Przestępstwa przeciwko ochronie informacji * 2. Przestępstwa przeciwko mieniu prywatnemu i publicznemu * 3. Przestępstwa przeciwko wiarygodności dokumentów * 4. Przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu powszechnemu w tym Rzeczpospolitej Polskiej * 5. Łamanie praw autorskich * Autorzy * Abstrakty
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52175 (1 egz.)
Kaucja: 30,45 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15874, 21096 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-278.
Rola rodziny w wychowaniu młodego pokolenia. Zmieniające się konteksty współczesnej rodziny polskiej. Problematyka i wymiar społeczny ubóstwa. Uwarunkowania dostępu młodego pokolenia do edukacji. Sytuacja szkolna ucznia z rodziny z problemem ubóstwa materialnego niezawinionego i zawinionego. Profilaktyka i kompensacja skutków socjalizacji dziecka w rodzinie z problemem ubóstwa materialnego
Rozdział I. ROLA RODZINY W WYCHOWANIU MŁODEGO POKOLENIA * 1.Znaczenie rodziny jako środowiska wychowawczego * 2.Problematyka powodzeń i niepowodzeń szkolnych * 3.Uwarunkowania oraz objawy nieprzystosowania społecznego * 4.Udział rodziny w kształtowaniu aspiracji edukacyjnych dziecka * 5.Środowisko rodzinne jako wyznacznik osiągnięć szkolnych dziecka w świetle dotychczasowych badań * Rozdział II. ZMIENIAJĄCE SIĘ KONTEKSTY WSPÓŁCZESNEJ RODZINY POLSKIEJ * 1.Geneza rodziny współczesnej i kierunki jej przemian * 2.Trudności adaptacyjne rodziny do nowej rzeczywistości gospodarczej * 3.Problemy wychowawcze i zagrożenia współczesnej rodziny * 4.Dziecko w rodzinie funkcjonalnej i dysfunkcjonalnej * 5.Rodzina o skumulowanych czynnikach patogennych * Rozdział III. PROBLEMATYKA I WYMIAR SPOŁECZNY UBÓSTWA * 1.Definicje i miary ubóstwa * 2.Przyczyny pauperyzacji społeczeństwa polskiego * 3.Ubóstwo jako czynnik kryzysowy we współczesnej rodzinie polskiej * 4.Proces socjalizacji dziecka w rodzinie dotkniętej problemem biedy * 5.Wykluczenie społeczne jako następstwo egzystencji w warunkach ubóstwa materialnego * Rozdział IV. UWARUNKOWANIA DOSTĘPU MŁODEGO POKOLENIA DO EDUKACJI * 1.Znaczenie wykształcenia we współczesnym świecie * 2.Społeczne uwarunkowania nierówności edukacyjnych * 3.Ubóstwo materialne rodziny jako bariera kariery szkolnej dziecka * 4.Edukacja szansą na osiągnięcie awansu społecznego dla dziecka z rodziny ubogiej * 5.Instrumenty wyrównywania szans edukacyjnych * Rozdział V. METODOLOGICZNE ZAŁOŻENIA BADAŁ WŁASNYCH * 1.Przedmiot i cel badań oraz uzasadnienie wyboru problematyki badawczej * 2.Problemy badawcze * 3.Metody, techniki i narzędzia badawcze * 4.Zmienne i wskaźniki oraz sposoby ich konstrukcji * 4.1.Wyodrębnienie wskaźników zmiennej niezależnej i zmiennej zależnej * 4.2.Sposoby konstrukcji wskaźników zmiennej niezależnej * 4.3.Sposoby konstrukcji wskaźników zmiennej zależnej * 4.4.Ogólny model zależności między zmiennymi występującymi w badaniach * 5.Metody statystyczne analizy wyników badań * 6.Przebieg badań oraz charakterystyka terenu badań i populacji badawczej * Rozdział VI. SYTUACJA DOMOWA DZIECKA Z RODZINY Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO NIEZAWINIONEGO I ZAWINIONEGO * 1.Struktura społeczna rodziny * 2.Wykształcenie rodziców oraz źródła dochodu rodziny * 3.Warunki mieszkaniowe rodziny * 4.Negatywne społecznie czynniki występujące w rodzinie * 5.Zaspokajanie przez rodziców potrzeb dziecka * 5.1.W yżywienie i ubranie dziecka oraz wyposażenie go w pomoce naukowe * 5.2.Stosunek rodziców do dziecka * 5.3.Zaspokajanie potrzeb kulturowych * 5.4.Współpraca rodziców ze szkołą * 6.Atmosfera domowa rodziny * 7.Aspiracje edukacyjne rodziców względem dziecka * Rozdział VII. SYTUACJA SZKOLNA UCZNIA Z RODZINY Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO NIEZAWINIONEGO I ZAWINIONEGO * 1.Osiągnięcia szkolne ucznia * 2.Przystosowanie społeczne ucznia * 2.1.Motywacja ucznia do nauki szkolnej * 2.2.Uspołecznienie ucznia * 2.3.Zachowanie się antypołeczne ucznia * 2.4.Przyhamowanie ucznia * 3.Aspiracje edukacyjne ucznia * 4.Samopoczucie ucznia w grupie rówieśniczej * Rozdział VIII. PROFILAKTYKA 1 KOMPENSACJA SKUTKÓW SOCJALIZACJI DZIECKA W RODZINIE Z PROBLEMEM UBÓSTWA MATERIALNEGO * 1.Szkoła jako koordynator działań mających na celu pomoc * uczniowi z rodziny z problemem ubóstwa materialnego * 2.Metodyka pracy wychowawczej z dzieckiem z rodziny w sytuacji ubóstwa materialnego niezawinionego i zawinionego * 3.Postulaty optymalizacyjne dla praktyki pedagogicznej oraz teorii oddziaływań opiekuńczo-wychowawczych * PROGRAM PRACY WYCHOWAWCZEJ NASTAWIONY NA WZMACNIANIE POCZUCIA WŁASNEJ WARTOŚCI ORAZ KSZTAŁTOWANIE POSTAWY ALTRUIZMU
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48518 (1 egz.)
Kaucja: 17,60 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2641, 2642 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Oparto na wyd. z 1948 r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 356, 4325 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The school and society" 1915. Właściwa nazwa tł.: Róża Czaplińska-Mutermilchowa.
Myśl główna tej rozprawy jest bardzo prosta i logiczna. Społeczeństwo tylko wtedy może dążyć do ideałów, gdy dbać będzie o rozwój poszczególnych jednostek. Zrealizowaniu tak postawionego zadania służy szkoła. Szkoła musi być jednak tak zorganizowana, zarówno od strony technicznej, przygotowania fachowego, jak i znajomości podstawowych zasad przez nauczycieli, by zapewniała dzieciom wszechstronny rozwój i mogła je wychować na wartościowych członków społeczeństwa
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 381, 380 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zainteresowanie i wysiłek w związku z kształtowaniem woli * Dziecko i programy nauczania * Cel nauki historii w nauczaniu początkowym * Wychowanie a moralność
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3408 (1 egz.)
(dostępność ok. 24.06.2024)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3488 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Są to pierwsze tak duże polskie badania jakościowe z obszaru pedagogiki zdolności, odnoszące się do powszechnej praktyki edukacyjnej. (...) Autorka w interesujący sposób przedstawiła doświadczenia innych krajów w obszarze kształcenia uczniów zdolnych - jest to bardzo wartościowy poznawczo fragment, ponieważ niektóre systemy są w Polsce zaprezentowane po raz pierwszy. (...) Książka stanowi znakomity przykład metodologiczny - pokazanie różnic w badaniu tej samej rzeczywistości przy zastosowaniu różnych metod. (...) Czas przeprowadzenia badań i opublikowania książki sprzyja monitorowaniu zmian wprowadzanych w systemie wsparcia ucznia zdolnego od roku szkolnego 2011/12". [z recenzji wydawniczej prof. nadzw. dr hab. Teresy Gizy ] Bohaterem książki Beaty Dyrdy jest uczeń zdolny, niezwykle barwna postać naszych czasów; postać-marzenie milionów rodziców i dziesiątków tysięcy nauczycieli. Tożsamość tego bohatera na kartach tej znakomitej książki krystalizuje wiele współczesnych problemów i kontrowersji współczesnej edukacji. (...) Mogę stwierdzić jednoznacznie, że badania stanowią niezaprzeczalny i oryginalny wkład dr Beaty Dyrdy do pedagogiki zdolności i to zarówno na poziomie polskich, jak i europejskich nauk o edukacji. (...) Pragnę też stwierdzić, że narracje Autorki są dynamiczne i otwarte; dając czytelnikowi możliwość dokonania własnych interpretacji omawianych zagadnień. (...) Wpisując się w założenia społecznego konstruktywizmu, dr Beata Dyrda znakomicie pokazuje - zarówno w części teoretycznej, jak i badawczej - w jaki sposób kategoria zdolności sama w sobie oraz postać ucznia zdolnego są (re)konstruowane zarówno na poziomie społecznym (w tym także instytucjonalnym) oraz-jednostkowym. [z recenzji wydawniczej prof. zw. dra hab. Zbyszko Melosika]
Wstęp * Rozdział 1. Problematyka zdolności i ucznia zdolnego w pedagogice - pojęcia i koncepcje teoretyczne * 1.1. Pojęcie zdolności i koncepcje zdolności - próba syntezy * 1.2. Kształtowanie się pedagogiki zdolności jako subdyscypliny pedagogicznej * 1.3. Uczeń zdolny jako przedmiot zainteresowań pedagogiki zdolności * Rozdział 2. Problematyka zdolności i jednostek zdolnych w perspektywie socjologiczno-pedagogicznej i ekonomicznej * 2.1. Zdolności i jednostki zdolne w kontekście socjokulturowym * 2.2. Problematyka zdolności i jednostek zdolnych w ujęciu ekonomicznym * Rozdział 3. Prawne podstawy kształcenia uczniów zdolnych * 3.1. Kształcenie uczniów zdolnych w kontekście prawa międzynarodowego * 3.2. Kształcenie uczniów zdolnych w dokumentach polskiego prawa oświatowego * Rozdział 4. Kształcenie i wspieranie rozwoju jednostek zdolnych w wybranych państwach świata * 4.1. Kształcenie uczniów zdolnych w systemie oświaty Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej * 4.2. Kształcenie uczniów zdolnych w europejskich systemach oświatowych * 4.3. Kształcenie uczniów zdolnych w innych krajach świata * 4.4. Kształcenie uczniów zdolnych a procesy standaryzacji * 4.5. Wybrane standardy w zakresie pracy z uczniami zdolnymi * 4.6. Najważniejsze światowe tendencje w kształceniu uczniów zdolnych * Rozdział 5. Współczesna szkoła jako środowisko rozwoju zdolności uczniów * 5.1. Przegląd badań nad szkołą jako inhibitorem zdolności i uzdolnień uczniów * 5.2. Szkoła wspierająca rozwój zdolności uczniów * 5.3. Rola nauczyciela ucznia zdolnego - charakterystyki osobowościowe i kompetencyjne * 5.4. Przygotowanie zawodowe nauczycieli do pracy z uczniem zdolnym * Rozdział 6. Społeczno-kulturowe i środowiskowe perspektywy zjawiska syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych (SNOS) * 6.1. Trudności definicyjne oraz kryteria identyfikacji uczniów z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.2. Charakterystyki uczniów z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.3. Uwarunkowania środowiska rodzinnego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.4. Relacje interpersonalne w grupie rówieśniczej a problem zaniżonych wyników w nauce * 6.5. Uwarunkowania środowiska szkolnego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.6. Zróżnicowanie środowiska kulturowego a problem zaniżonych osiągnięć * 6.7. Uczniowie zdolni ze specyficznymi problemami w nauce a problem syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.8. Działania interwencyjne wobec uczniów zdolnych z syndromem nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 6.9. Próba syntezy i wskazówki do dalszych badań nad problemem * Rozdział 7. Metodologiczne podstawy badań własnych * 7.1. Teoretyczne podstawy wspomagania i wspierania rozwoju człowieka - ujęcia psychopedagogiczne * 7.2. Metodologiczne założenia koncepcji badań własnych edukacyjnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych * 7.3. Typ i przedmiot badań własnych * 7.4. Cele, problematyka i procedura badawcza * 7.5. Dobór próby badawczej i organizacja badań * Rozdział 8. Instytucjonalne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w badaniach własnych * 8.1. Charakterystyka badanych szkół * 8.2. Organizacja pracy szkoły w zakresie pracy z uczniami zdolnymi w świetle zapisów wewnątrzszkolnych dokumentów prawa oświatowego * 8.3. Wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w pracy dydaktyczno-wychowawczej szkoły * 8.4. Wybrane egzemplifikacje wewnątrzszkolnych specjalnych projektów i nowatorskich działań w zakresie rozwijania zdolności i uzdolnień uczniów - przykłady dobrej praktyki * 8.5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna uczniom zdolnym - narracje badanych pedagogów w zakresie wspierania rozwoju uczniów zdolnych * Rozdział 9. Edukacyjne wspieranie rozwoju uczniów zdolnych w szkole w percepcji badanych nauczycieli * 9.1. Struktura badanej grupy nauczycieli * 9.2. Obraz ucznia zdolnego w teoriach implicite badanych nauczycieli * 9.2.1. Pozytywne zachowania uczniów zdolnych w percepcji badanych nauczycieli * 9.2.2. Negatywne zachowania uczniów zdolnych w percepcji badanych nauczycieli * 9.2.3. Działania wychowawcze podejmowane przez nauczycieli wobec negatywnych zachowań uczniów zdolnych * 9.3. Ocena kompetencji merytoryczno-metodycznych w zakresie pracy z uczniem zdolnym posiadanych przez badanych nauczycieli * 9.4. Deklarowane formy i metody pracy z uczniem zdolnym stosowane przez badanych nauczycieli * 9.5. Trudności organizacyjno-dydaktyczno-wychowawcze w pracy z uczniami zdolnymi w opinii badanych nauczycieli * 9.6. Rodzaje zdolności, uzdolnień uczniów a percepcja nauczycieli w zakresie wspierania ich rozwoju w szkole * 9.7. Oferta dydaktyczno-wychowawcza dla uczniów zdolnych w badanych szkołach w opinii nauczycieli * 9.8. Specjalne potrzeby uczniów zdolnych w opinii badanych nauczycieli * 9.9. Działania pedagoga szkolnego podejmowane w szkołach w opinii badanych nauczycieli * 9.10. Ocena współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczna w zakresie opieki nad uczniem zdolnym przez badanych nauczycieli * 9.11. Wiedza i doświadczenia badanych nauczycieli związane z występowaniem syndromu nieadekwatnych osiągnięć szkolnych * 9.12. Nauczycielska ocena działań podejmowanych w szkole oraz postulaty badanych w zakresie powinności szkoły w pracy z uczniami zdolnymi * 9.13. Potrzeba standardów w zakresie pracy z uczniami zdolnymi w opinii badanych nauczycieli * 9.14. Zróżnicowanie badanych nauczycieli w zakresie stopnia samooceny kompetencji diagnozowania zdolności i uzdolnień uczniów z uwzględnieniem zmiennych: płeć, staż pracy i lokalizacja szkoły * 9.15. Zróżnicowanie badanych nauczycieli w zakresie stopnia samooceny wiedzy i umiejętności metodycznych w pracy z uczniami zdolnymi z uwzględnieniem zmiennych: płeć, staż pracy i lokalizacja szkoły * Rozdział 10. Wspieranie rozwoju zdolności i uzdolnień w narracjach biografii edukacyjnych badanych uczniów zdolnych * 10.1. Dzieciństwo i sytuacja rodzinna uczniów zdolnych * 10.2. Identyfikacja zdolności i uzdolnień w narracjach badanych uczniów zdolnych * 10.3. Środowisko szkolne w narracjach uczniów zdolnych * 10.4. Rola instytucji pozaszkolnych we wspieraniu uzdolnień uczniów * 10.5. Relacje uczniów zdolnych z rówieśnikami * 10.6. Czas wolny i zainteresowania uczniów zdolnych * 10.7. Samoocena i obraz siebie badanych uczniów zdolnych * 10.8. Przeszkody i ograniczenia w rozwoju zdolności i uzdolnień u badanych uczniów * 10.9. Sukcesy i autorytety jako wsparcie rozwoju zdolności i uzdolnień uczniów * 10.10. Aspiracje i plany rozwojowe w narracjach badanych uczniów zdolnych * Podsumowanie i wnioski ukierunkowane na optymalizację procesu edukacyjnego wspierania rozwoju uczniów zdolnych * Aneks 1. Wybrane fragmenty analizowanych dokumentów * Aneks 2. Zestawienie badanych osób zdolnych z uwzględnieniem wieku, płci, rodzaju zdolności i uzdolnień, szczebla edukacji, miejsca zamieszkania i sytuacji rodzinnej * Aneks 3. Narzędzia badawcze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Temat
Bibliogr.
Książka ta ma służyć zapoznaniu z technikami teatralnymi, ułatwiającymi inscenizacje utworów literackich w pracy z dziećmi, rozwijanie wyobraźni widzów i aktorów, rozumienie postaci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 792 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.E (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.E (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5732, 6151 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48496 (1 egz.)
Kaucja: 30,40 zł
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4263, 4262 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 201-[203].
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych * 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji * 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży * 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych * 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych * 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 52548 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 73, 74 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: "The century of the child" 1909.
Autorka była przedstawicielką naturalizmu pedagogicznego, opowiadała się za tzw. nowym wychowaniem. Swoje poglądy i wizje przedstawiła w książce `100-lecie dziecka`,którą wydała w 1900 roku. Jej zdaniem `stulecie dziecka` powinno być nie tylko uszanowaniem jego praw, ale i zabezpieczeniem funkcji macierzyńskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 377, 376, 378 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Od dłuższego czasu polska szkoła jest płaszczyzną krzyżowania się nadziei społecznych ze społeczną krytyką, Z jednej strony traktowana jest jako jedyne dostępne społeczeństwu narzędzie przekazu dzieŞdzictwa kulturowego, budowania kulturowej tożsaŞmości, z drugiej strony, coraz częściej zarzuca się jej niewydolność kształceniową i wychowawczą, hamoŞwanie inicjatywy intelektualnej, czy wręcz blokowanie rozwoju myślenia uczniów i nauczycieli, bezradność wobec problemów z dyscypliną, wąski dydaktyzm.W pracy swoje rozważania o kondycji polskiej szkoły spisali naukowcy oraz pedagodzy praktycy zaniepoŞkojeni jej przyszłością. Starali się odpowiedzieć na pytania: Czy dzisiejsi uczniowie jako absolwenci będą umieli samodzielnie i satysfakcjonująco radzić sobie w rzeczywistości pozaszkolnej? Czy szkoła jest w stanie przygotować młodych ludzi do dynamicznie zmieniającego się życia społecznego? Jakie szansę na wykorzystanie wiedzy nabytej w szkole mają jej absolwenci?
Dorota Klus-Stańska, Dokąd zmierza polska szkoła ? - pytania o ślepe uliczki, kierunki, konteksty * Bogusław Sliwerski, Polska pedagogika szkolna wobec politycznych projektów oświatowych * Stanisław Dylak, Szkoła - jaka jest, każdy widzi, jaka ma być, każdy wie, ale jaka mogłaby być, podpowiada Neil Postman * Maria Mendel, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Rozmarynowska, Iwona Sagan, Sylwester Zielka, Małgorzata Puchowska, Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju * Wanda Dróżka, Doświadczanie transformacji społecznej i edukacyjnej przez nauczycieli - rekonstrukcja narracji * Hanna Kędzierska, Nauczyciele polskiej szkoły w poszukiwaniu samoświadomości * Piotr Zamojski, Widmo absolutu - głos w dyskusji wokół etycznych konsekwencji funkcjonowania pedagogicznego mitu ostatecznych rozwiązań * Joanna Szewczyk-Kowalczyk, Codzienność szkolna ukryta za niejawnym wymiarem wybranych rytuałów i przestrzeni - próba dekonstrukcji antropologicznej * Grażyna Szyling, Strategia przejścia czy przetrwania, czyli dokąd zmierza ocenianie szkolne? * Maria Groenwald, Egzaminy szkolne jako gra * Lucyna Kopciewicz, Feminizm i wczesna edukacja - niebezpieczne związki? * Ewa Arciszewska, Wybrane determinanty rozwoju nauczycielskiego profesjonalizmu, czyli konteksty bycia nauczycielem-nowatorem * Marta Doroba-Sawa, Rozpoznawanie paradygmatów w pedagogice a świadomość własnego uwikłania w ich fundamentalizm. Rozważania na marginesie praktyki * pedagogicznej * Monika Wiśniewska-Kin, Szkoła zapytująca miejscem rozwijania dziecięcych sposobów rozumienia * Honorata Majewska, Kim uczyniła mnie szkoła. Własne doświadczenia dydaktyczne w perspektywie konstruktywizmu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16078 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.12.2022)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Oddajemy państwu do rąk zbiór tekstów, które stanowią próbę dotarcia do znaczeń specyficznych dla dziecięcego pojmowania świata i dziecięcego trudu poszukiwania jego sensu. (...) Książka jest rezultatem pracy osób w bardzo różny sposób związanych z edukacją. Pomysł, by o napisanie tekstów prosić pracowników uniwersytetów, nauczycieli, studentów, rodziców, wydawał się inspirujący, choć ryzykowny. A jednak udało się uzyskać spójną orientację pedagogiczną, dla której znaczenia dziecięce są taktowane nie jako wyraz "przed-dorosłej" naiwności, ale konsekwentna odpowiedź na doświadczanie rzeczywistości tworzonej przez dorosłe otoczenie.
Gdy szkoła zamyka okno na świat * W poszukiwaniu nowych rozwiązań * Widzieć świat inaczej * Miraże animowanej medialności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 8945 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5639 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej